vrijdag 12 april 2013

Fotoweek 2013

Thema van de allereerste fotoweek ooit:
Fotoweek 2013: Kijk! Mijn Familie - en de Fotograaf Des Vaderlands is Ilvy Njiokiktjien. Kijk! Mijn Familie is natuurlijk wel een voor de hand liggend thema voor Nederlanders om te gaan fotograferen. Grappig ook dat onze FDV een onuitspreekbare (buitenlandse?) naam heeft! Als fotojournalist maakt Ilvy erg mooie dingen, haar verjaardagsfoto's was ik nog niet zo van onder de indruk.

Misschien dat ze Saar's verjaardag ook kan fotograferen?

Ha, ik lees ineens dat zij het was die haar camera kapot gegooid kreeg tijdens een voorstelling van Theo Maassen. Ik vond het echt zo dom toentertijd. Schijnbaar was op een fotoreis net daarvoor ook net alles uit haar auto (inclusief foto's!!) gejat, dat vond ik zo mogelijk nóg dommer. Ze was niet verzekerd (?) en ook geen geld voor een nieuwe, en had daarom maar 1 camera (t.w.v. van 15.000,-) en die gooide Theo kapot toen ze als journalist bij Theo's voorstelling stond. Zoiets. Wij vroegen ons toen nog af, welke (journalistieke/DSLR) camera is er in 's hemelsnaam zó duur?? 

Nu wint ze Worldpress prijzen, dus érgens is het toch wel goed gekomen met haar ;)
Ben benieuwd!

Riet Mohlman viert haar 90ste verjaardag. Foto: Ilvy Njiokiktien
Meer van Ilvy's journalistieke werk vindt u HIER.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten